Be you're own creative self

dinsdag 17 juli 2012

origami: Hartje

Origami: Hartje <3


Voor dit hartje heb je een vierkant papier nodig, hoe groter je papier is hoe groter ook jouw hartje is. Ik gebruik origami papier dat ik gekocht heb in de banier (Hoefslagstraatje 1 9000 Gent -> zijstraatje van de Langemunt. Mijn papier heeft een afmeting van 15cm. Laten we eraan beginnen! 


Stap 1: Neem een vierkant papier 

Stap 2: vouw het papier horizontaal en verticaal in 2, dit zullen later hulplijnen zijn. 



Stap 3: Vouw het papier weer open, vouw daarna het onderste deel van het papier naar de horizontale middenlijn. 



Stap 4: Draai het papier om en vouw de hoeken naar de verticale middenlijn. 

 Dit moet je verkrijgen na het naar boven vouwen van de hoeken. 

Stap 5: Draai het papier weer om en breng de zijkanten naar de verticale middenlijn. Je zult zien dat je onderaan een klein "zakje" hebt, dit gaan we later gebruiken. 





Stap 6: Vouw de bovenste hoeken naar onder zodat je bovenaan ook een puntje krijgt. 



Stap 7: Vouw het bovenste puntje in het "zakje" onderaan, er komen 2 flapjes tevoorschijn.

 Ik breng het bovenste puntje eerst eens naar onder om een vouw te maken, hierdoor is het makkelijker om het puntje in het zakje te vouwen. 



Stap 8: Open deze flapjes en duw ze toe. 




Stap 9: Vouw het buitenste hoekje naar onder.




Stap 10: Vouw het midden naar beneden. 



Stap 11: Draai het papier om, als je alle stappen goed hebt kunnen volgen heb je nu je hartje! 


Ik heb dit hartje al veel gebruikt, voor Valentijnsdag bijvoorbeeld. Voor mijn liefje had ik dan 3 doosjes gevouwen en deze opgevuld met allemaal hartjes van verschillende formaten, ook kun je een gaatje in het hartje maken en ze ophangen.

Veel plezier met al jullie hartjes! <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten